fbpx
Loading...
Les Mills – RPM 2019-09-06T18:45:20+00:00
Jochem Tanghe
Jochem TangheJouw RPM master

Wat is RPM?

Deze les is gebaseerd op wielrennen, een cardio peak training met nadruk op snelheid, intervals en kracht op de fiets.
De les bestaat uit 8 blokken, inclusief warm-up en cool down, waarin verschillende terreinen voor uitdagingen zullen zorgen.

Blokken met focus op snelheid worden afgewisseld met steile klimmen, zodat we niet alleen onze cardiovasculair vermogen verhogen, maar ook veel sterker worden in de benen. Je bepaald zelf de intensiteit van jouw work-out met behulp van de weerstandsknop op jouw fiets.

Elke track heeft een eigen karakter met uitdagende muziek die je tot het uiterste zal drijven.
Na deze les voel je je helemaal voldaan!

Robin Mariën
Robin MariënJouw RPM master

Een typische les

  • Je fietst op lekkere beats over een afstand van 20 tot 25 kilometer gevarieerd, fictief terrein met beklimmingen en sprints. Geleidelijk zal de intensiteit van deze les verhoogd worden door middel van jouw weerstandsknop.

    De instructeur leert je alle basisbewegingen van het fietsen zowel in als uit het zadel, waaronder de verschillende handposities en hoe te versnellen en te vertragen.

  • Vervolgens kan je op adem komen met de huiswaartse rit. Tenslotte ga je stretchen terwijl je afkoelt na een intensieve, maar voldane training.

Handig te weten

Hoe fit moet ik zijn? 2019-08-02T18:34:07+00:00

RPM is geschikt voor iedereen. De weerstandsknop waarover jezelf beschikt, beslist de intensiteit van jouw workout! Bijdraaien of toch maar niet? Your choice!

Heb ik voor deze les specifieke fietskledij nodig? 2019-08-02T18:30:48+00:00

RPM kan in normale workout kleding en schoenen worden gedaan, dus er is geen speciale wieleruitrusting nodig. Fietsbroekjes maken de rit comfortabeler, maar het is niet verplicht.

Hoe vaak moet ik een RPM doen voor de beste resultaten? 2019-08-02T18:35:49+00:00

Het beste is om tussen je lessen door een rustdag te nemen, zodat je spieren kunnen herstellen. RPM is zeer goed te combineren met andere Les Mills groepslessen. Voor een maximaal resultaat raden we je aan om 2 à 3 keer per week deze les mee te doen.

LESSENROOSTER

RESERVEER

Maandag

  • Les Mills - RPM

    -

Dinsdag

Woensdag

  • Les Mills - RPM

    -

Donderdag

  • Les Mills - RPM

    -

Vrijdag

Zaterdag

  • Les Mills - RPM

    -

Zondag

Ik ben een toegewijde Les Mills fanaat! De oppompende muziek, de groepssfeer en vooral het branden van de spieren!

Joey De Bruyn, Joey & Friends

Ik voel me er op en top door! Ideaal om in vorm te blijven.

Gitte Dierckx, GSalon

Stop wishing, START DOING!

Onze uitgebreide waaier van abonnementen sluit zonder enige twijfel aan elk niveau van training om jou te helpen in het bereiken van je doelstellingen

WORD LID