Loading...
Les Mills – Grit 2018-04-03T16:23:00+00:00

Wat is GRIT?

GRIT is een intensieve 30-minuten durende team training waarbij je de grote spiergroepen behoorlijk aanpakt met gebruik van de bar, gewichten en een step. Deze training is ontwikkeld om vet te verbranden en in no-time je atletische capaciteit te vergroten.

Sylvie Vanfleteren
Sylvie VanfleterenZaakvoerder & jouw GRIT master
Olivier De Feyter
Olivier De FeyterJouw GRIT master
Robin Marien
Robin MarienJouw GRIT master

Een typische les

De 30-minuten durende GRIT workout combineert kracht- en conditietraining.

  • We beginnen meteen knallend met een versnelde warming up die je hartslag meteen omhoog brengt.

  • Je metabolisme begint meteen zijn werk te doen wanneer je de barbell en de losse gewichtsschijven pakt om je grote spiergroepen te trainen door middel van een reeks samengestelde oefeningen.

  • Breng jezelf naar een piek in je trainingszone door een combinatie van kracht- en conditieoefeningen. Hierna volgen enkele zware krachtoefeningen voor het boven- en onderlichaam.

  • Dan, als je hartslag de pan uit rijst, zul je het onderste uit de kan moeten halen en door moeten knallen om de laatste blokken van High Intensity Interval Training te volbrengen.

  • We doen een stapje terug en we trainen de core met de core trainingstrack. Dit is ook meteen je cooling down.

  • Dan zijn we klaar – tijd om je spieren te rekken en je vochtbalans op peil te brengen

Handig te weten

Wat moet ik meenemen? 2017-05-07T13:49:32+00:00

Draag kleding die je ook tijdens andere trainingen draagt en die comfortabel zit. Zorg ook voor een flesje water, een handdoek en wees gemotiveerd.

Hoe vaak moet ik aan BODYSTEP doen? 2017-05-07T13:01:37+00:00

Als je een BODYSTEP les hebt gedaan, is het het beste om een rustdag ertussen te houden. Zo kan je lichaam volledig herstellen. Op je ‘rustdag’ kun je eventueel een low-impact les volgen als BODYBALANCE. Voor de beste resultaten raden we je aan om 3 BODYSTEP lessen per week te volgen.

Moet mijn coördinatie goed zijn? 2017-05-07T13:01:05+00:00

Het duurt meestal een paar BODYSTEP lessen, voordat je je helemaal comfortabel op de step voelt, maar hou vol! Na elke les zal het beter gaan en voel je je meer vertrouwd op de step. Begin op een lage instaphoogte en focus op je voeten, voordat je probeert om de armbewegingen te doen. Als je de beweging even niet kunt volgen, ga dan door met een beweging die je goed kunt volgen, totdat je merkt dat je weer mee kunt doen. Bij de sectie ‘Learn the Moves’ op deze website kun je alvast kennismaken met de belangrijkste pasjes op de step.

LESSENROOSTER

RESERVEER

Maandag

  • Les Mills - GRIT

    -

    Sylvie Vanfleteren Sylvie Vanfleteren

Dinsdag

Woensdag

  • Les Mills - GRIT

    -

    Olivier De Feyter Olivier De Feyter

Donderdag

Vrijdag

  • Les Mills - GRIT

    -

    Sylvie Vanfleteren Sylvie Vanfleteren

Zaterdag

  • Les Mills - GRIT

    -

    Robin Marien Robin Marien

Zondag

Ik ben een toegewijde BODYSTEP fanaat! De oppompende muziek, de groepssfeer en vooral het branden van de spieren!

Joey De Bruyn, Joey & Friends

Ik voel me er op en top door! Ideaal om in vorm te blijven.

Gitte Dierckx, GSalon

Stop wishing, START DOING!

Onze uitgebreide waaier van abonnementen sluit zonder enige twijfel aan elk niveau van training om jou te helpen in het bereiken van je doelstellingen

WORD LID